پینه دستان

پینه دستان


 دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ورئیس کانون شوراهاي اسلامی کار استان خراسان رضوی با اشاره به  لایحه طرح خروج از رکود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که در دستور کار نمایندگان محترم مردم قرار گرفته است گفت:  امید است این طرح بتواند قفلهای بازنشده اقتصاد کشور بویژه در ماده 16 و 17 طرح مذکور که مواردی از قانون کار ، قانون تامین اجتماعی جهت اصلاح مطرح می باشد را باز نماید رحمت الله پورموسی با بیان اینکه  قانون کار قانونی معتبر و مترقی است که مشخصاً در ماهیت دچار کمترین مشکل بوده ولی متاسفانه در بحث اجرابه درستی انجام نمی‌شود، افزود: اگر مواد قانون کار به درستی انجام شود حداقل مشکلات را شاهد خواهیم بود. وی اظهار داشت: قانون کار نمی‌تواند به عنوان یکی از موانع تولید باشد بلکه موانع اصلی تولید نبود منابع ، زیادی نرخ مالیات و شیوه اجرای غلط آن عدم دسترسی به زمین ، عدم همکاری بانکهای عامل  و ...... است که بایستی به آنها پرداخت نه قانون کار که تنها چتر حمایتی بر سر کارگران است! ! ! ! . وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ماده 16 در طرح مذکور مغایر و مخالف ماده 73 قانون برنامه پنجم توسعه بود اشاره کرد وافزود: در شرایطی که در این ماده قانونی به دولت تکلیف گردیده در راستای افزایش سه جانبه گرایی و کاهش تضاد میان کارگروکارفرما و تقویت نهادهای مرتبط هرگونه تغییر و اصلاح انجام پذیرد متاسفانه در طرح ارائه شده هیچ اثری از ایجاد این رویکرد دیده نمی شود و صرفاً به فهم و درک جامعه کارگری نگاهی نا مهربانانه داشته اند .
ایشان ادامه دادن . در ماده 16 الحاقی تبصره 3 آن قرارداهایی که بیش از 30 روز باید بصورت کتبی در فرمت خاص قرارگیرد وطی دستورالعمل‌های وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی و تبصره ماده 10 قانون کار روش تنظیم قرارداد احصاء گردیده است  ، بنابراین این ماده صرفاً شرایط ناامن تری برای امنیت شغلی کارگران بدنبال خواهد داشت پورموسی با یاد آوری اینکه چرا قرارداد کار از نظر ما فقط در مشاغل موقت و غیر دائم وجاهت داشته و برای امور مشاغلی که ماهیت دائمی و مستمر دارند قرارداد معنا و مفهومی ندارد اضافه کرد: مقوله‌ای که متاسفانه علیرغم  تاکید فراوان از طرف جامعه کارگری نه تنها از نگاه نمایندگان محترم مردم مغفول مانده است بلکه سالیان گذشته برخی از نمایندگان محترم نیز به دنبال تشدید کردن وضعیت نامناسب کارگران قراردادی می باشند .
از طرفی در قسمت ب بند ذیل به عنوان بند ح (ز ) متن ماده 10 قانون کار اضافه شود و ...... باید عنوان کنیم آیا کارفرمایان محترم به فلسفه بهره وری اعتقاد ندارند ، زمانی بهره وری تحقق می گردد که امنیت شغلی کارگران مخدوش نباشد و با آرامش و خیالی آسوده در صدد تولید با کمیت و کیفیت بهتر باشد .
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: یک شنبه 26 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com