پینه دستان

پینه دستان


«در سال گذشته ۲۹ هزار و ۲۳۱ مصدوم حوادث کار شامل یکهزار و ۱۴۴ زن و ۲۸ هزار و ۸۷ مرد به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۱. ۱ درصد کاهش یافته است.»

در سال گذشته یکهزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال 91 که تعداد تلفات حوادث کار یکهزار ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی کشور، ‌از تلفات حوادث کار در سال گذشته یکهزار و ۹۶۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان‌های تهران با ۴۸۸، خراسان رضوی با ۱۵۴ و اصفهان با ۱۳۲ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با نه، خراسان جنوبی با ۱۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش در حوادث کار سال گذشته ۹۶۵ نفر به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند، پس از آن برخورد جسم سخت با ۳۷۱ نفر و برق‌گرفتگی با ۳۰۳ نفر در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ در حین کار قرار می‌گیرند. مطابق آمارهای موجود به طور معمول سقوط از بلندی مهم‌ترین علت مرگ در حوادث کار محسوب می‌شود به نحوی که در سال گذشته 48/4 درصد علل مرگ در حوادث کار را سقوط از بلندی در بر می‌گیرد.

در سال گذشته ۲۹ هزار و ۲۳۱ مصدوم حوادث کار شامل یکهزار و ۱۴۴ زن و ۲۸ هزار و ۸۷ مرد به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۱. ۱ درصد کاهش یافته است.

مرگ ۲۸۵ نفر در حوادث کار امسال

در دو ماهه ابتدایی سال جاری نیز ۲۸۵ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند. از این تعداد ۲۷۹ نفر مرد و شش نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث کار طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7/5 درصد بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش آمار مصدومان حوادث ناشی از کار که در دو ماهه نخست امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند چهار هزار و ۴۵۹ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو دهم درصد کاهش یافته است.

طی این مدت همچنان استان‌های تهران با ۸۲، خراسان رضوی با ۲۳ و اصفهان با ۱۹ دارای بیشترین آمار در تلفات حوادث کار بودند.

سیر صعودی تلفات حوادث کار در ده سال گذشته

سازمان پزشکی قانونی با هشدار در خصوص افزایش تلفات در حوادث ناشی از کار و تأکید بر رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاع، یادآور می‌شود، در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند که به طور معمول آمار تلفات حوادث ناشی از کار همواره با افزایش مواجه بوده؛ در این مدت کمترین میزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بیشترین این آمار با یکهزار و ۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ گزارش شده‌است. این آمار نشان می‌دهد که تلفات حوادث کار طی سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است.

گفتنی است بر اساس آمارهای موجود به طور معمول به ترتیب سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن بیشترین دلایل مرگ بر اثر حوادث کار هستند.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 18 / 4 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com